مرکزاطلاعات فنی امورگمرکی


دانشگاه مجازی گمرک(بزرگترین مرکزاطلاعات کلاسیک گمرک)

مکانیسم حل وجوه جمع آوری شده به عنوان درآمد گمرک در میان فدراسیون گمرکی شورای همکاری خلیج فارس (مکان

مکانیسم حل وجوه جمع آوری شده به عنوان درآمد گمرک در میان فدراسیون گمرکی شورای همکاری خلیج فارس
(مکانیزم پاکسازی) - 2003

در نشست شصتمین خود در دوحه، قطر، در ربیع، 5 1423 / مه 5 2003 برگزار شد، کمیته مالی و همکاری های اقتصادی یک مکانیزم برای حل و فصل از وجوه جمع آوری شده به عنوان درآمد گمرک (پاک مکانیزم) در میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با توجه به تصویب رسید متن زیر:

  1. بخش آداب و رسوم هر کشور باید واریز درآمد آداب و رسوم جمع آوری شده از اول ژانویه سال 2003 در وزارت دارایی به حساب اختصاصی برای این منظور در موسسه مالی یا بانک مرکزی در کشور مربوطه
  2. وزارت مالیه در هر کشور عضو باید یک حساب پاکسازی در موسسه مالی یا بانک مرکزی در کشور مربوطه باز شود.
  3. بخش آداب و رسوم در این کشور از اولین نقطه واردات باید ثبت نام مقدماتی از سهمیه هر کشور عضو در محموله کامل یا خرد شده انجام، علاوه بر حقوق گمرکی جمع آوری بر روی آنها. سپس، این باید به اطلاعات ارائه شده توسط کشور مقصد نهایی بعد از آن مقایسه شده است.
  4. به منظور تسهیل روند پاکسازی در میان کشورهای عضو، از روشهای ذیل انجام شود:
    • دولت های تمام کاربران باید اعمال اعلامیه گمرک متحد تحت چارچوب شورای همکاری خلیج فارس برای اهداف آماری و آداب و رسوم توافق، برای تکمیل روش های آداب و رسوم تحمیل شده بر کالاهای وارداتی به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس.

    • ب. کپی از هر دو اعلامیه متحد از گمرک مقاصد آداب و رسوم مربوط به حمل و نقل محموله های کامل، و اعلامیه متحد از گمرک اهداف آماری مربوط به حمل و نقل محموله های تقسیم، باید مهر و موم شده، به عنوان هر فرم ضمیمه بدین وسیله (ضمیمه (1)) که شامل داده ها وظایف محموله، ارزش، و آداب و رسوم جمع آوری شده، با هدف از فرآیند پاکسازی با توجه به مکانیسم زیر را در خصوص استفاده از مهر و موم پاکسازی:

    • ب / 1: در صورتی که منبع به بار را در نقطه اول واردات است:

    • یک محموله کامل:
      کپی اعلامیه متحد از گمرک مقاصد آداب و رسوم باید در پشت توسط افسر صالح در اولین مرحله واردات مهر و موم شده.

    • ب. تقسیم محموله:
      کپی اعلامیه متحد از گمرک اهداف آماری باید در پشت توسط افسر صالح در اولین مرحله واردات مهر و موم شده.

    • ب / 2: در صورتی که منبع محموله بازارهای محلی است:
      اعلامیه متحد از گمرک اهداف آماری باید در پشت توسط افسر صالح در نقطه صادرات یا با نزدیکترین بندر آداب و رسوم، بر اساس روش در کشور مربوطه مهر و موم شده.

    • ب / 3: به منظور تسهیل در اهداف پاک:
      کشورهای عضو باید با پر کردن در اعلامیه متحد از گمرک مقاصد آداب و رسوم با داده های مورد نیاز، و همچنین اعلامیه متحد از گمرک اهداف آماری، به خصوص اطلاعات مربوط به ارزش محموله، نوع و تعداد، و عوارض گمرکی جمع آوری ماند.

    • ج. آداب و رسوم داخل نقاط که از طریق آن حمل و نقل باید به مقصد نهایی خود را منتقل می باید با یک نسخه از اعلامیه متحد از گمرک مقاصد آداب و رسوم و یا اعلامیه متحد از گمرک اهداف آماری مهر و موم شده را در اولین نقطه واردات ارائه، ارائه شده است که اعلام اولیه مهر و موم شده باید ارائه شود به نهایی قسمت پورت آداب و رسوم به عنوان یک سند به موجب آن حقوق گمرکی باید قابل پرداخت باشد.
  5. بخش آداب و رسوم کشور مقصد نهایی باید اطلاعات مورد نیاز برای شناسایی ظرفیت خود در عوارض گمرکی جمع آوری شده توسط نقطه اول واردات به عنوان در اعلامیه متحد آداب و رسوم آداب و رسوم و یا اهداف آماری جمع آوری کند.

  6. داده ها باید هر 3 ماه از نهایی گمرک مقصد، که داده ها باید بودجه با توجه به کشور مقصد نهایی در کشورهای عضو که از طریق آن (نقطه اول واردات) کالا به مقصد نهایی گذشت روشن، و با کپی از گمرک متحد ضمیمه جمع آوری می شود اعلامیه آداب و رسوم و اهداف آماری و نسخه هایی از داده های مهر و موم شده به عنوان در بند (4 / ب) فوق.

  7. کشورهای عضو باید بررسی مناسب انجام برای تکمیل فرآیند پاکسازی مورد نیاز برای حل و فصل درآمد آداب و رسوم در میان آنها به صورت دو طرفه، قبل از جلسات کمیته پاکسازی، به شرطی که یافته های بررسی های دو جانبه به این نتیجه رسیدند با توجه به سهمیه هر کشور و مقدار برجسته است.

  8. پاکسازی کمیته متشکل از نمایندگان وزارت دارایی، گمرک گروه، هر شخص ثالث بر عهده دولت عضو و دبیرخانه کل تشکیل شده است، و باید هر سه ماه ملاقات برای تصمیم گیری مناسب در حل و فصل بودجه به دلیل هر کشور (به عنوان یک کشور مقصد نهایی) در دیگر کشورهای عضو (برای اولین بار از لحاظ واردات). اولین جلسه کمیته باید در دوره 05-08 ژوئیه 2003، به منظور شناسایی سود سهام هر کشور در پنج ماه اول شروع فدراسیون گمرکی شورای همکاری خلیج فارس. این کمیته باید هر سه سال برای همان هدف را تامین کند.

  9. کشورهای عضو باید به شکل "اقلام تعهدی بیانیه پاک" (ضمیمه (2))، یا هر شکل دیگری برای همان هدف پر کردن و ارسال آن به دبیرخانه حداقل یک ماه قبل از جلسه بعدی کمیته پاکسازی ، به کشورهای عضو تعمیم داده شود. باید هر یک از کشورهای عضو هر گونه نظر، آن را به طور مستقیم باید با کشور یا کشورهای مربوطه قبل از جلسه.

  10. دبیرخانه کل یافته ها به این نتیجه رسیدند که باید توسط کمیته پاکسازی تصویب به کشورهای عضو، اجازه دادن به وزارت مالیه اتخاذ دستورات لازم به موسسه مالی یا بانک مرکزی در کشورهای عضو مربوطه برای انجام شهرک های لازم با خبرنگار بانک های مرکزی و موسسات مالی از کاربران دیگر ایالات. روش های انتقال صندوق باید در بیش از روز اول کار در نیمه دوم ماه بعد و پس از جلسه کمیته پاکسازی انجام شده است، به شرطی که انتقال باید در ارز از کشور است و نرخ ارز در حال حاضر در روز انتقال منتقل شده است.

  11. در صورتی که کمیته پاکسازی نتواند به حل و فصل هر گونه ادعا، چنین ادعا می کنند باید به اجرا مراجعه و پیگیری کمیته (کمیته فدراسیون گمرک) برای تجدید نظر، و اگر حل و فصل نشده است، همان باید به مالی و همکاری های اقتصادی به نمایش گذاشته کمیته.
  12. فرآیندهای پاکسازی میان کشورهای عضو باید با استفاده از تقویم ماه انجام شود.
    ما به دنبال آشتی از خدا

ضمیمه (1)

____________ پورت آداب و رسوم، در ______________، herby گواهی های حمل و نقل کالا و محموله های ذکر شده در واردات شماره اعلام _________________، در ___ / ___/_200____ به __________ عبور از پورت آداب و رسوم ____________، و مجموعه ای از عوارض گمرکی قابل اجرا بدین وسیله تحت سیستم پاک کردن، در مقدار (__________________).
 
افسر صلاحیت _______________ امضا ________________ Date____/_____/2003

ضمیمه (2)

اقلام تعهدی پاک بیانیه از منابع مالی به دلیل در _____________ برای دوره ____ / ____ / _____ به __ / _____ / _____.

S
    اول
   واردات
   نقطه
اعلامیه گمرک
اعلامیه آماری
 
    شماره
 
   تاریخ
صادر کننده
نام
ارزش
منتقل
بار
(سیف)
شماره
تاریخ
  نوع
  از
بار
مقدار
یا
شماره
ارزش
منتقل
بار
(سیف)
گمرک
وظایف
(پاک کردن)
                       
                       
                       
                       
                       
                       
                       
کل
 
کل
 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: علی نویدی شماره خبر: 1070 زمان: 1:34 تاريخ: جمعه 6 دی 1392برچسب:مکانیسم حل وجوه جمع آوری شده به عنوان درآمد گمرک در میان فدراسیون گمرکی شورای همکاری خلیج فارس (مکانیزم پاکسازی) - 2003 , موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب



CopyRight| 2013 , ali navidi , All Rights Reserved
Powered By a.navidi@ymail.com | Template By: alinavidi



منوي اصلي

درباره سايت



برچسب هاي وب



کشورهاي جهانی بازديد کننده سايت


جاوا اسکريپت-اچ تي ام ال


جستجوگرسايت

Google

موضوعات وب


لینک های مفید



نويسندگان


آخرين مطالب



لینک دوستان


پيوندهای روزانه


لینک های مفید





سايت اشعار مديريت سايت


















امکانات وب



اخبار لحظه اي


جستجودراين سايت جستجودراينترنت